نفت ساران | وزارت نفت از نظر اقتصاد مقاومتی کارنامه بسیار درخشانی دارد

  • تاریخ انتشار خبر: جمعه, 10 مارس , 2017 | 00:27 | کد خبر : 25862 |
  •   

      معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به دستاوردهای متعدد و اقدام‎های مناسب وزارت نفت در توسعه بخش نفت و گاز گفت: بخش نفت، گاز و پتروشیمی از نظر اقتصاد مقاومتی و از لحاظ مقاوم سازی اقتصاد کشور کارنامه بسیار درخشانی دارد. به گزارش نفت ساران ، دکتر اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ...

    نفت ساران؛

     

    معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به دستاوردهای متعدد و اقدام‎های مناسب وزارت نفت در توسعه بخش نفت و گاز گفت: بخش نفت، گاز و پتروشیمی از نظر اقتصاد مقاومتی و از لحاظ مقاوم سازی اقتصاد کشور کارنامه بسیار درخشانی دارد.

    به گزارش نفت ساران ، دکتر اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، ١٩ اسفندماه) در آیین بهره برداری همزمان ایستگاه‎های تقویت فشار گاز کاشان، خنج، صفاشهر،‌ نایین و جهرم اظهار کرد: مدیران صنعت نفت و گاز در این دوره کارنامه درخشانی را به نام خود ثبت کردند و به‎طور حتم ملت قدرشناس ایران در جریان این خدمات قرار خواهند گرفت و قدردان خدمتگذاران خود خواهند بود.

    وی افزود: هر کس هم که در این مسیر سنگ اندازی می کند به جوهره خودش مربوط است که انتخاب کرده است صادق نباشد و ما به‎عنوان خادمان ملت خیلی آنها را جدی نمی گیریم و به این حرف‎ها توجه نمی کنیم و آنچه برای ما اهمیت دارد این است که از فرصت‎هایی که در اختیار داریم برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

    معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در سال ٩۵ بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب شعار اقدام و عمل تمرکز ویژه ای بر بخش‎های مختلف اقتصادی کشور معطوف کرد تا بتواند کارهایی جدی انجام دهد که در توسعه کشور نقش کلیدی داشته باشد.

    جهانگیری با اشاره به این‌که دولت بر همین اساس اولویت‌هایی را برای دستگاه‎های مختلف تعیین کرد، افزود: هم اکنون که در روزهای پایانی سال ٩۵ هستیم برای ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت کافی است به شاخص‎ها و آمارها مراجعه کنیم. رشد مثبت اقتصادی، تورم تک رقمی و افزایش رشد سرمایه‎گذاری همگی نشان از عملکرد مثبت دارد اما این‎ها به معنای آن نیست که هیچ نقطه ضعفی در کارها نبوده است.

    وی با بیان این‌که برخی اصرار دارند که اقتصاد کشور را کوچک نشان دهند، یادآور شد: براساس دیدگاه آنها اقتصاد ایران به چند واحد صنعتی محدود می شود و زمانی که برخی از این واحدها با مشکل روبه‎رو شوند، می گویند که کل صنعت کشور تعطیل شده است.

    معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: بیش از صد هزار واحد کوچک و متوسط در کشور وجود دارد و قضاوت ها باید بر اساس واقعیت ها و مبتنی بر شاخص‎های آماری باشد.

    جهانگیری ایران را اقتصادی بزرگ توصیف و اظهار کرد: بر اساس آمار مراکز رسمی جهانی اقتصاد ایران هجدهمین اقتصاد دنیاست و رشد ٩ ماه امسال کشور ٧,٢ درصد بوده است و همه بخش‎های صنعتی، کشاورزی و خدماتی رشد مناسبی داشته‎اند.

    وی تعداد شغل جدید ایجاد شده در بهار و تابستان امسال را بالغ بر ٧٠٠ هزار فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: تورم همچنان تک رقمی است و تورم یک ساله منتهی به بهمن ماه ۶,٨ درصد بوده است.

    معاون اول رئیس جمهوری گفت: امروز شاهد درخشش در بخش‎های مختلف کشور هستیم و مگر می توان فراموش کرد که در سال‌های گذشته چه اتفاقاتی برای اقتصاد کشور ایجاد شد.

    جهانگیری ادامه داد: وزارت نفت حدود ٢ سال و نیم از دولت تدبیر و امید را در تحریم به سر می برد و هم اکنون حدود یک سال است که از تحریم‎ها خارج شده‎ایم و وزارت نفت توانسته است در همین مدت دستاوردهای درخشانی ایجاد کند.

    وی با یادآوری این‌که یکی از اولویت‎های یاد شده در اقتصاد مقاومتی بخش نفت و گاز است، یادآور شد: وزارتخانه ای که بیش از همه در سیاست‎های اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید شده و پر رنگ تر از دیگر دستگاه ها دیده شده، وزارت نفت است و انصاف نیست که عده ای در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشند و اظهارنظرهای نادرستی کنند و این گونه القاء کنند که در صنعت نفت و گاز کشور کاری صورت نگرفته است.

    وی با اشاره به برداشت ایران از میادین مشترک غرب کارون که در ابتدای دولت تدبیر و امید روزانه ۶٠ هزار بشکه بود، تصریح کرد: امروز میزان برداشت از میدان مشترک غرب کارون به ٢٨٠ هزار بشکه رسیده است و در میدان مشترک پارس جنوبی نیز که میزان برداشت ایران در پایان دولت اصلاحات با کشور قطر برابر بود، در سالل‎های گذشته با وجود وفور درآمدهای کشور،‌قطر از ما پیشی گرفت اما با تمرکز دولت تدبیر و امید، تا پایان دولت یازدهم به قطر خواهیم رسید.

    معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اقدام‎های گسترده وزارت نفت در بخش شبکه گاز رسانی و توزیع، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته استان مهم و راهبردی سیستان و بلوچستان در بخش گازرسانی نادیده گرفته شده بود اما وزارت نفت با جدیت پای این کار ایستاد و گازرسانی به این استان انجام شد و این در حالی است که یک ریال از محل بودجه دولت برای این کارها به وزارت نفت داده نشده است و وزارت نفت از فرصت‎هایی که برای صرفه جویی در قانون بودجه وجود داشت، از محل صرفه جویی ها کارهای توسعه ای را به انجام رساند.

    جهانگیری گاز رسانی به تعداد قابل توجهی از روستاهای کشور و بازگرداندن میزان تولید و صادرات نفت به زمان پیش از تحریم‎ها را از دیگر دستاوردهای وزارت نفت برشمرد و گفت: شاهکار دیگری که در بخش نفت و گاز انجام شد این بود که برخی کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تلاش کردند روشی را به کار گیرند تا ایران نتواند میزان تولید خود را افزایش دهد اما با تدابیر دیپلماسی سیاسی و دیپلماسی نفت کشور توانستیم کشورهای عضو را متقاعد کنیم و ایران به سهم واقعی خود در تولید نفت رسید.

    وی ادامه داد: امسال فقط ١٢ واحد پتروشیمی با حدود ٩ میلیون تن ظرفیت راه اندازی شده است و به صحنه آوردن فناوری‎های نو، افزایش تولید و صادرات و استفاده از توان دانشگاه های کشور از دیگر اقدام‎های برجسته وزارت نفت است که جا دارد از آنها قدردانی کنم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود کاشان را یکی از شهرستان های مهم، راهبردی، ‌صنعتی و تاریخی ایران برشمرد و گفت: همه مردم ایران به کاشان افتخار می کنند و تلاش خواهم کرد در سفر دیگری به این شهرستان به بررسی مشکلات و حل موانع بپردازیم.

    در این مراسم مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز گزارشی از اقدام‎های این وزارتخانه ارائه کرد و گفت: تا پیش از دولت تدبیر و امید از ١٠ فاز پارس جنوبی برداشت می‎شد و در این دولت ١١ فاز نیز اضافه شده و این یعنی به بیش از ٢ برابر رسیده است.

     


    Warning: Use of undefined constant getILikeThis - assumed 'getILikeThis' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/naftsara/public_html/1111/wp-content/themes/bayan/single-default.php on line 68
    انتهای پیام/شایسته

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط نفت ساران در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
    • تـــازه ترین خبرهای نفت ساران
  •  «سلمان فارسی» با ۵۰۰۰بازیگر به پخش صدا و سیما رسید
  • امنیت پایدار حوزه انرژی کشور با کشف و خنثی سازی سرقت مسلحانه در سایه عوامل جان بر کف حراست نفت و گاز گچساران
  • سریال سلمان فارسی به شاهرود رسید
  • اینجا  آرزوی پایمالی خون فرزند پدر شهید و بستن فروغ چشمان کودک محله باغ فردوس ها را به دل شعبان بامخ مجلس دوازدهم خواهیم نشاند+ سند
  • رئیس اداره برق گچساران عین خیالشم نیست؟!
  • ازشعبان بامُخ اخراجی مجلس دوازدهم،فرماندار معلم واستاندار تا انتظار دو مدیر شایسته و مردم گچساران به اتصال یک بلوار
  • جلیلی و پزشکیان نیاز به غلام اخراجی مردم گچساران وباشت ندارند
  • چرا دستور مدیر کل در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نقض شده است؟
  • اقدام به گل نشسته در واحد حقوقی یک شهروند و درخواست یک توجه مهم از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانجام نافرجام شکوائیه اداری علیه تضیع حقوق شهروندی و الله کس نجیبی فر؟!
  • عزل ابوالحسن غلامی با انتصاب یزدان شناس و تغییر بنیادین باشگاه به امید صعود تیم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به لیگ برتر
  • «بیان تا عمل» سند عدم شایستگی محمد باقر قالیباف با افتخار به انتخاب شهید بعدی خدمت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
  • از هشتگ نفت ساران تا سودای باطل قالیباف و قزلچه با تائید اعتبار نامه اخراجی مجلس یازدهم
  • سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اعتبار نامه اخراجی مجلس یازدهم در مجلس دوازدهم :به صورت کتبی استعلامی صورت نگرفته است
  • افرادی که درباره اعتبارنامه اخراجی مجلس یازدهم ابهام دارند بخوانند
  • پیشنه خانوادگی اخراجی مجلس یازدهم در تهدید به قتل مخالفان تا نمایندگان ملت در مجلس دوازدهم
  • مالک شریعتی به نقل از سخنگوی شورای نگهبان : ٢ تلخف محرز نوری قزلچه و ابطال تصویب اعتبار نامه اخراجی مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه گچساران وباشت
  • اخراجی یازدهم خطاب به مالک شریعتی نماینده مجلس دوازدهم :به سلیمی گفت تکه‌تکه‌ات می‌کنم؛ به من هم گفت نمی‌گذارم شب به خانه‌ برسی!+فیلم
  • نفت ساران تأیید اعتبار نامه اخراجی مجلس یازدهم در مجلس دوازدهم را به دیهیمی و ادیبان تبریک گفت
  • نفت ساران در نقد رفتار شرم آور اخراجی مجلس یازدهم : شأن و حیثیت ۴٠ هزار رأی دهنده استان کهگیلویه و بویراحمد در صحن علنی مجلس دوازدهم بر باد رفت