• تاریخ انتشار خبر: دوشنبه, 3 ژوئن , 2024 | 09:39 | کد خبر : 59082 |
  •   

    نفت ساران خبر داد ؛ اصل ۹۳ قانون اساسی صراحت دارد که اعتبارنامه نمایندگان نیاز به تصویب مجلس دارد و خیلی روشن است رای شعبه‌ای ۱۸ نفره که با دو سوم اعضا می‌تواند تشکیل جلسه دهد و با نصف آرا می‌تواند مصوبه داشته باشد کفایت از رای مجلس نمی‌کند.

    نفت ساران؛

    به گزارش نفت ساران به نقل از جهان نیوز ؛ روح الله نجابت، نماینده مردم شیراز و یکی از هفت نماینده معترض به اعتبارنامه اخراجی مجلس یازدهم در صفحه شخصی خود خطاب به جوانان انقلابی که پیرامون این موضوع ابهام دارند چند نکته ای را نوشته است:

    چند نکته روشن وجود دارد که متاسفانه از سوی برخی به آن توجه نمی‌شود! البته دلیل اینکه چرا توجه نمی‌شود هم تقریبا روشن است!

    نخست. در اسناد بیش از صد صفحه‌ای تقدیم شده به شعبه مواردی وجود دارد که به یقین پیش از این توسط شورای نگهبان بررسی نشده بود و صرفا در اختیار معترضین قرار داشت.

    در ثانی. دیروز رییس شعبه ۱۲ اعلام کرد که از شورای نگهبان استعلام گرفته و اعلام نظر شورا این بوده که اسناد دیده شده! در حالی که اساسا اسناد در اختیار شورا قرار نگرفته بود و صرفا به صورت تلفنی از یک نفر از اعضای شورا سوال شده بود؛که البته از جانب یک نفر دیگر از اعضای شورا به صورت تلفنی این نظر شورا تکذیب شد! و اساسا همانطور که نظر یک نماینده معادل نظر مجلس شورای اسلامی نیست، نظر یک نفر از اعضای محترم شورای نگهبان هم معادل نظر شورای محترم نگهبان نیست!

    سوم. اگر اختلاف در این امر شد که شورای نگهبان نظر داده است یا خیر، طبیعی است که هیات رییسه محترم مجلس که محل رسیدگی به چنین موضوعی است پاسخ مکتوب شورای نگهبان را بخواهد و به اختلاف رسیدگی کند نه اینکه با سوگیری، به ادعای یک طرف اعتنا کند و بر خلاف سوگندی که خورده‌اند بی طرفی را رعایت نکنند!! در دوره گذشته نائب رییس وقت مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه به شورای نگهبان، اسناد را به صورت رسمی تقدیم شورا کرد و پاسخ گرفت.

    چهارم. اصل ۹۳ قانون اساسی صراحت دارد که اعتبارنامه نمایندگان نیاز به تصویب مجلس دارد و خیلی روشن است رای شعبه‌ای ۱۸ نفره که با دو سوم اعضا می‌تواند تشکیل جلسه دهد و با نصف آرا می‌تواند مصوبه داشته باشد کفایت از رای مجلس نمی‌کند و معادل رای مجلس نیست که از جانب رئیس مجلس نتیجه آرا در شعبه معادل تصویب مجلس شورای اسلامی قلمداد شود!!

    همه این موارد همانطور که عرض کردم روشن است اما اصرار به بی‌توجهی به این موارد جای تعجب دارد! آنچه مجلس را متشنج می‌کند حق اعتراض به اعتبارنامه یا پیگیری شفاف اعتراضات نیست بلکه عجله و بی توجهی به قانون است! وگرنه ۴ سال قبل این مسائل موجب تنش نشد.

    نفت ساران یادآور می شود ؛ به علت نقض فاحش و مشمئز کننده تایید اعتبار نامه اخراجی مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویر احمد با ابتدای حرف اول نام وی ” غ” و ادامه نام خانوادگی با حرف ” ت ” مبنی بر نقض قوانین حاکم بر مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در کنار تکمیل آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی ) بنا به شهادت مالک شریعتی نیاسر و ۶ تن از دیگر نمایندگان امضاء کننده اعتراض به اعتبار نامه آن نماینده از لحظه انتشار، نام ”  اخراجی مجلس یازدهم ” جایگزین نماینده حوزه انتخابیه گچساران و باشت در کلیه اخبار پایگاه اطلاع رسانی نفت ساران تا پایان کار مجلس دوازدهم درج می گردد.


    Warning: Use of undefined constant getILikeThis - assumed 'getILikeThis' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/naftsara/public_html/1111/wp-content/themes/bayan/single-1.php on line 73

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط نفت ساران در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    • تازه ترین خبرهای ورزشی نفت ساران