نفت ساران | جاده ای که جان می گیرد؛ پروژه ای که جان نمی گیرد

  • تاریخ انتشار خبر: دوشنبه, 1 آگوست , 2016 | 10:13 | کد خبر : 16320 |
  •   

    جاده یاسوج به سمیرم، کریدور ارتباطی جنوب به مرکز و شمال کشور است که هر روز جان مسافرانی را می گیرد اما پروژه چهارخطه کردن آن سالهاست به دلیل کمبود اعتبار جان نمی‌گیرد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت ساران جاده بابامیدان – یاسوج به سمیرم شهرها و بنادر جنوبی را ۲۰۰ کیلومتر به ...

    نفت ساران؛

    جاده یاسوج به سمیرم، کریدور ارتباطی جنوب به مرکز و شمال کشور است که هر روز جان مسافرانی را می گیرد اما پروژه چهارخطه کردن آن سالهاست به دلیل کمبود اعتبار جان نمی‌گیرد.

     

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت ساران جاده بابامیدان – یاسوج به سمیرم شهرها و بنادر جنوبی را ۲۰۰ کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر می کند و به همین خاطر زیر بار سنگینی از تردد خودروهای سبک و به خصوص سنگین قرار دارد و این در حالی است که ظرفیت این همه تردد را ندارد.

    این جاده کوهستانی دو طرفه است  و دارای پیچ های فراوان و خط سبقت کم و از طرفی عبور و مرور خودروهای سنگین و ترانزیتی در آن زیاد است و این باعث شده هر هفته در پیچ و خم های آن جانی از مسافران گرفته شود.

    مسافت جاده یاسوج به سمیرم ۱۶۴ کیلومتر است و تنها ۱۰۰ کیلومتر آن در حوزه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد بوده و بقیه جزئی از راه‌های استانهای چهار محال و بختیاری و اصفهان است اما همه این محور در هر سه استان وضعیت خوبی ندارد و مسافران جنوب را عاصی کرده است.

    چهار خطه کردن محور یاسوج به سمیرم یکی از پروژه های مهم و نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد است که از سال ۹۰ آغاز شد و نام مصوبه استانی هم به خود گرفت اما نه بازدید وزیر سابق مسکن و نه مسئول پروژه های مهر ماندگار گره از آن نگشود.

    در سفر وزیر سابق راه و شهرسازی در سال ۹۱ به استان، مقرر شد ۱۱۰ کیلومتر از آن به بزرگراه تبدیل شود و تا پایان دولت دهم ۷۰ کیلومتر از این پروژه به بهره برداری برسد اما این وعده به دلیل کمبود اعتبارعملی نشد.

    این پروژه اکنون نیز به دلیل کمبود اعتبار روند کندی را طی می کند اگر چه در دولت تدبیر و امید بخشی از این محور تا کیلومتر ۲۰ آن احداث شده و یا در دست احداث است.

    به گفته کارشناسان، اجرای باند دوم در هر کیلومتر از این جاده با توجه به کوهستانی بودن، نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است که اعتبارات موجود کافی نیست.

    ۱۲۰کشته در چهار سال

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می گوید: محور یاسوج-اصفهان با ۱۲۰ کشته در طی چهار سال اخیر خطرناک ترین محور مواصلاتی این استان است.

    حسن فدایی می افزاید: روزانه قریب به شش هزار وسیله نقلیه از این محور عبور می کنند و این مسیر یکی از یکی از پرتردد ترین و پرحادثه ترین جاده های استان است.

    وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت در این محور رخ می‌دهد، تاکید می کند: در راستای کاهش تصادفات در این محور، این جاده باید به آزاد راه یا بزرگراه تبدیل شود.

    فدایی اظهار می کند: این محور ارتباطی بخشی از کریدور شمال به جنوب و یکی از جاده های ملی این استان است که شهرها و بنادر جنوبی از جمله بوشهر، گناوه، دیلم، بندر امام، بهبهان، گچساران، دهدشت، نورآباد، برازجان و … را به مرکز کشور متصل می کند.

    وی عنوان می کند: ۳۰ نقطه حادثه خیز در محور یاسوج به سمیرم وجود دارد که رفع این نقاط حادثه خیز نیازمند چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار است.

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می گوید: هم اکنون چهارخطه کردن این محور به طول ۴۰ کیلومتر در حال انجام است که ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی بیان می کند: ۱۸۰ میلیارد ریال در راستای چهارخطه کردن این محور هزینه شده اما تکمیل و بهره برداری از این پروژه نیازمند ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

    حجم ترافیک جاده متناسب با ظرفیت آن نیست

    فرمانده پلیس راه استان نیز در این خصوص می گوید: بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان در ایام نوروز در محور یاسوج به اصفهان رخ‌داده است.

    منوچهر سیاهپور می افزاید: از تعداد ۱۰ فوتی در تصادفات جاده‌ای طی این ایام، پنج نفر در این محور جان‌باخته‌اند.

    وی بیان می کند: حجم ترافیک این جاده متناسب با ظرفیت آن نیست و موجب وقوع تصادفات زیادی در این محور شده است.

    وی عرض کم جاده، پیچ و قوسهای طولانی و غیر استاندارد، شیبهای تند و دید کم رانندگان را از جمله مشکلات این محور اعلام می کند و اظهار می دارد: در کنار این جاده روستاهای پرجمعیتی نیز وجود دارد که این خود موجب وقوع تصادفات می شود.

    سیاهپور تصریح می کند: تعریض این جاده به چهارخطه، نصب دوربین کنترل، رفع نقاط حادثه خیز، ساماندهی تقاطع های موجود، ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح و … می تواند موجب کاهش تصادفات در این محور شود.

    چهاربانده کردن محوریاسوج به سمیرم مطالبه نمایندگان استان از دولت

    نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت در مجلس می گوید: چهاربانده کردن محوریاسوج به سمیرم از برنامه های اصلی نمایندگان کهگیلویه وبویراحمد در سفر ریاست جمهوری است.

    غلامرضا تاجگردون می افزاید: یکی از اولویت های اصلی نمایندگان استان برای سفر رییس جمهوری تاکید بر تسریع چهاربانده کردن محور یاسوج به سمیرم است.

    وی بیان می کند: محور یاسوج  به سمیرم دارای بار ترافیکی و تصادفات زیادی است که با چهار بانده کردن این محور می توان از تصادفات دلخراش جلوگیری و به توسعه استان کمک کرد.

    جاده یاسوج به سمیرم یک محور ملی است که چهارخطه کردن آن نقش مهمی در تسهیل آمد و شد از بنادر و شهرهای جنوبی به مرکز و شمال کشور دارد و از طرفی در خروج کهگیلویه و بویراحمد از بن بست موثر است.

    چندی دیگر هیئت دولت به این استان سفر خواهد کرد و انتظار مردم استانهای کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب و غرب فارس و شرق خوزستان از هیئت دولت، چهار خطه کردن این جاده است که به قتلگاه خاموش معروف بوده و خون سرخ بسیاری از هموطنان بر آسفالت سیاه آن نقش بسته است.

    تصادف

    2133396

    گزارش ازصدیقه امیدی


    Warning: Use of undefined constant getILikeThis - assumed 'getILikeThis' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/naftsara/public_html/1111/wp-content/themes/bayan/single-default.php on line 68
    انتهای پیام/مریم گلزاری نژاد
    برچسب ها:

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط نفت ساران در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز چهارشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۳
    • تـــازه ترین خبرهای نفت ساران
  • مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج ناحیه گچساران: امام علی(ع) مظهرعدالت، تلألو درخشان ولایت و الگوی کامل انسانیت برای تمامی نسل‌هاست
  • حجت الاسلام هاشمی منش و سرهنگ صالحی: یاد پدران همیشه زنده تاریخ و فدائیان مرزهای عقیدتی و جغرافیایی ایران اسلامی گرامی باد
  • حافظی نیا به مردان ایران اسلامی به ویژه پدران شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، روز پدر را تبریک گفت
  • رضا قشقایی: امید دارم در سایه الطاف خداوندکردار و منش، سیره امام علی(ع) سرلوحه زندگی همگان قرار گیرد
  • سیروس حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح: بسیج باید محور همدلی وهم افزایی فعالان فرهنگی باشد
  • شهردار دوگنبدان در گفت و گو با نفت ساران از سرعت پروژه های عمرانی خبر داد
  • انتصاب مهرعلی نسیمی در گچساران مصداق شایسته سالاری سازمان حراست وزارت نفت
  • فرمانده بسیج ناحیه گچساران ازپخت و توزیع ۶ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خبر داد
  • اقدام تحسین برانگیز علی اکبر حافظی نیا در طول ۱۰ سال گذشته شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران
  • پوراحمدی خبر داد: تخصیص بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض به اصحاب فرهنگ و هنر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره مردمی فیلم عمار بازدید کرد
  • امین درخشان: یکی از نکات مهم در وصیت‌نامه حاج قاسم، تأکید بر ولایت‌مداری بود
  • امین گنجون خطاب به تیم هاکی بانوان: مادرانی خواهید بود که فرزندان و قهرمانان آینده را خواهید ساخت+فیلم
  • اتمام حُجت نفت ساران با امین گنجون سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران
  • پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گچساران برگزار شد
  • پیشنهاد نفت ساران به امین گنجون تا خودداری از تکرار هدر رفت هزاران تریلیارد دلار،سرمایه های معنوی فرهنگ و هنر اسلامی شهرستان گچساران
  • میزبانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور از امین درخشان و یدالله رحمانی
  • از همزمانی حضور ستار هاشمی و اساتید کشوری تا حذف خبرنگار و کارگاه های آموزشی سواد رسانه ای برای مدیران گچسارانی   
  • یگانه در کارگاه سواد رسانه ای گچساران، جنگ شناختی در شبکه‌های اجتماعی را تشریح کرد
  • جانشین فرمانده ناحیه بسیج گچساران :امیدواریم که بتوانیم مکتب حاج قاسم را ادامه دهیم