نفت ساران | جاده ای که جان می گیرد؛ پروژه ای که جان نمی گیرد

  • تاریخ انتشار خبر: دوشنبه, 1 آگوست , 2016 | 10:13 | کد خبر : 16320 |
  •   

    جاده یاسوج به سمیرم، کریدور ارتباطی جنوب به مرکز و شمال کشور است که هر روز جان مسافرانی را می گیرد اما پروژه چهارخطه کردن آن سالهاست به دلیل کمبود اعتبار جان نمی‌گیرد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت ساران جاده بابامیدان – یاسوج به سمیرم شهرها و بنادر جنوبی را ۲۰۰ کیلومتر به ...

    نفت ساران؛

    جاده یاسوج به سمیرم، کریدور ارتباطی جنوب به مرکز و شمال کشور است که هر روز جان مسافرانی را می گیرد اما پروژه چهارخطه کردن آن سالهاست به دلیل کمبود اعتبار جان نمی‌گیرد.

     

    به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت ساران جاده بابامیدان – یاسوج به سمیرم شهرها و بنادر جنوبی را ۲۰۰ کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر می کند و به همین خاطر زیر بار سنگینی از تردد خودروهای سبک و به خصوص سنگین قرار دارد و این در حالی است که ظرفیت این همه تردد را ندارد.

    این جاده کوهستانی دو طرفه است  و دارای پیچ های فراوان و خط سبقت کم و از طرفی عبور و مرور خودروهای سنگین و ترانزیتی در آن زیاد است و این باعث شده هر هفته در پیچ و خم های آن جانی از مسافران گرفته شود.

    مسافت جاده یاسوج به سمیرم ۱۶۴ کیلومتر است و تنها ۱۰۰ کیلومتر آن در حوزه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد بوده و بقیه جزئی از راه‌های استانهای چهار محال و بختیاری و اصفهان است اما همه این محور در هر سه استان وضعیت خوبی ندارد و مسافران جنوب را عاصی کرده است.

    چهار خطه کردن محور یاسوج به سمیرم یکی از پروژه های مهم و نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد است که از سال ۹۰ آغاز شد و نام مصوبه استانی هم به خود گرفت اما نه بازدید وزیر سابق مسکن و نه مسئول پروژه های مهر ماندگار گره از آن نگشود.

    در سفر وزیر سابق راه و شهرسازی در سال ۹۱ به استان، مقرر شد ۱۱۰ کیلومتر از آن به بزرگراه تبدیل شود و تا پایان دولت دهم ۷۰ کیلومتر از این پروژه به بهره برداری برسد اما این وعده به دلیل کمبود اعتبارعملی نشد.

    این پروژه اکنون نیز به دلیل کمبود اعتبار روند کندی را طی می کند اگر چه در دولت تدبیر و امید بخشی از این محور تا کیلومتر ۲۰ آن احداث شده و یا در دست احداث است.

    به گفته کارشناسان، اجرای باند دوم در هر کیلومتر از این جاده با توجه به کوهستانی بودن، نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است که اعتبارات موجود کافی نیست.

    ۱۲۰کشته در چهار سال

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می گوید: محور یاسوج-اصفهان با ۱۲۰ کشته در طی چهار سال اخیر خطرناک ترین محور مواصلاتی این استان است.

    حسن فدایی می افزاید: روزانه قریب به شش هزار وسیله نقلیه از این محور عبور می کنند و این مسیر یکی از یکی از پرتردد ترین و پرحادثه ترین جاده های استان است.

    وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت در این محور رخ می‌دهد، تاکید می کند: در راستای کاهش تصادفات در این محور، این جاده باید به آزاد راه یا بزرگراه تبدیل شود.

    فدایی اظهار می کند: این محور ارتباطی بخشی از کریدور شمال به جنوب و یکی از جاده های ملی این استان است که شهرها و بنادر جنوبی از جمله بوشهر، گناوه، دیلم، بندر امام، بهبهان، گچساران، دهدشت، نورآباد، برازجان و … را به مرکز کشور متصل می کند.

    وی عنوان می کند: ۳۰ نقطه حادثه خیز در محور یاسوج به سمیرم وجود دارد که رفع این نقاط حادثه خیز نیازمند چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار است.

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می گوید: هم اکنون چهارخطه کردن این محور به طول ۴۰ کیلومتر در حال انجام است که ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی بیان می کند: ۱۸۰ میلیارد ریال در راستای چهارخطه کردن این محور هزینه شده اما تکمیل و بهره برداری از این پروژه نیازمند ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

    حجم ترافیک جاده متناسب با ظرفیت آن نیست

    فرمانده پلیس راه استان نیز در این خصوص می گوید: بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان در ایام نوروز در محور یاسوج به اصفهان رخ‌داده است.

    منوچهر سیاهپور می افزاید: از تعداد ۱۰ فوتی در تصادفات جاده‌ای طی این ایام، پنج نفر در این محور جان‌باخته‌اند.

    وی بیان می کند: حجم ترافیک این جاده متناسب با ظرفیت آن نیست و موجب وقوع تصادفات زیادی در این محور شده است.

    وی عرض کم جاده، پیچ و قوسهای طولانی و غیر استاندارد، شیبهای تند و دید کم رانندگان را از جمله مشکلات این محور اعلام می کند و اظهار می دارد: در کنار این جاده روستاهای پرجمعیتی نیز وجود دارد که این خود موجب وقوع تصادفات می شود.

    سیاهپور تصریح می کند: تعریض این جاده به چهارخطه، نصب دوربین کنترل، رفع نقاط حادثه خیز، ساماندهی تقاطع های موجود، ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح و … می تواند موجب کاهش تصادفات در این محور شود.

    چهاربانده کردن محوریاسوج به سمیرم مطالبه نمایندگان استان از دولت

    نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت در مجلس می گوید: چهاربانده کردن محوریاسوج به سمیرم از برنامه های اصلی نمایندگان کهگیلویه وبویراحمد در سفر ریاست جمهوری است.

    غلامرضا تاجگردون می افزاید: یکی از اولویت های اصلی نمایندگان استان برای سفر رییس جمهوری تاکید بر تسریع چهاربانده کردن محور یاسوج به سمیرم است.

    وی بیان می کند: محور یاسوج  به سمیرم دارای بار ترافیکی و تصادفات زیادی است که با چهار بانده کردن این محور می توان از تصادفات دلخراش جلوگیری و به توسعه استان کمک کرد.

    جاده یاسوج به سمیرم یک محور ملی است که چهارخطه کردن آن نقش مهمی در تسهیل آمد و شد از بنادر و شهرهای جنوبی به مرکز و شمال کشور دارد و از طرفی در خروج کهگیلویه و بویراحمد از بن بست موثر است.

    چندی دیگر هیئت دولت به این استان سفر خواهد کرد و انتظار مردم استانهای کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب و غرب فارس و شرق خوزستان از هیئت دولت، چهار خطه کردن این جاده است که به قتلگاه خاموش معروف بوده و خون سرخ بسیاری از هموطنان بر آسفالت سیاه آن نقش بسته است.

    تصادف

    2133396

    گزارش ازصدیقه امیدی


    Warning: Use of undefined constant getILikeThis - assumed 'getILikeThis' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/naftsara/public_html/1111/wp-content/themes/bayan/single-default.php on line 68
    انتهای پیام/شایسته
    برچسب ها:

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط نفت ساران در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    • تـــازه ترین خبرهای نفت ساران
  • نارکی از برپایی نمایشگاه عکس روایت شور وشعور حسینی از نگاه عکاسان در اداره ارشاد گچساران خبر داد
  • هفتم ماه صفر یک بزرگداشت تاریخی و همت هنرمندان سریال ملی اسلامی، سلمان فارسی
  • درخشان در پاسداشت روز خبرنگار : وجود رسانه برای بیان کاستی‌هاست
  • گوشه ای از همت کارکنان به زبان غلامرضا کمالی مدیر غیر بومی در صنعت نفت وگاز گچساران
  • رییس شورای اسلامی شهر دوگنبدان در باب حق آلایندگی به ذات شیطنت مجازی شعبان با مخ مجلس دوازدهم پاسخ داد
  •  «سلمان فارسی» با ۵۰۰۰بازیگر به پخش صدا و سیما رسید
  • امنیت پایدار حوزه انرژی کشور با کشف و خنثی سازی سرقت مسلحانه در سایه عوامل جان بر کف حراست نفت و گاز گچساران
  • سریال سلمان فارسی به شاهرود رسید
  • اینجا  آرزوی پایمالی خون فرزند پدر شهید و بستن فروغ چشمان کودک محله باغ فردوس ها را به دل شعبان بامخ مجلس دوازدهم خواهیم نشاند+ سند
  • رئیس اداره برق گچساران عین خیالشم نیست؟!
  • ازشعبان بامُخ اخراجی مجلس دوازدهم،فرماندار معلم واستاندار تا انتظار دو مدیر شایسته و مردم گچساران به اتصال یک بلوار
  • جلیلی و پزشکیان نیاز به غلام اخراجی مردم گچساران وباشت ندارند
  • چرا دستور مدیر کل در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نقض شده است؟
  • اقدام به گل نشسته در واحد حقوقی یک شهروند و درخواست یک توجه مهم از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانجام نافرجام شکوائیه اداری علیه تضیع حقوق شهروندی و الله کس نجیبی فر؟!
  • عزل ابوالحسن غلامی با انتصاب یزدان شناس و تغییر بنیادین باشگاه به امید صعود تیم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به لیگ برتر
  • «بیان تا عمل» سند عدم شایستگی محمد باقر قالیباف با افتخار به انتخاب شهید بعدی خدمت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
  • از هشتگ نفت ساران تا سودای باطل قالیباف و قزلچه با تائید اعتبار نامه اخراجی مجلس یازدهم
  • سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اعتبار نامه اخراجی مجلس یازدهم در مجلس دوازدهم :به صورت کتبی استعلامی صورت نگرفته است
  • افرادی که درباره اعتبارنامه اخراجی مجلس یازدهم ابهام دارند بخوانند