• تاریخ انتشار خبر: یکشنبه, 14 اکتبر , 2018 | 11:43 | کد خبر : 41471 |
  •   

    به قلم دکتر داود کیانی عضو هیات علمی موسسه مطالعات بین المللی انرژی تهران و استاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران

    نفت ساران؛

    این ایام جسته و گریخته در گوشه و کنار اخباری مبنی بر تغییر مدیر آموزش و پرورش گچساران به گوش می رسد.

    گرچه تغییر مدیران امری طبیعی است اما در شرایط فعلی اگر قرار بر تغییر باشد اولویت با تغییر دیگر مدیران است نه مدیر موفقی مانند جناب آقای پورالحسینی که در این شرایط سخت و بحرانی توانسته است اوضاع اشفته اموزش و پرورش منطقه را سامان دهد.

    در این خصوص یک نظر خواهی ساده و تقریبی از فرهنگیان محترم گچساران می تواند صحت ادعای حقیر را اثبات نماید .

    جای بسی تاسف است که به جای تشویق و تقدیر از چنین مدیرانی شبانه به فکر عزل انها باشیم.

    چنین بدعتی ضمن اینکه تبعات ناگواری برای اموزش و پرورش گچساران دارد ،بدعت خطرناک نخبه کشی را برای دیگر مدیران و فرزندان این دیار به همراه خواهد داشت .

    صاحب قلم که خود را شاگرد و دانش آموخته کوچک معلمان خطه ی محروم اما دارای مناعت طبع شهر گچساران می داند که توفیق خدمت در صنعت نفت و دانشگاه را دارد لذا منفعت شخصی برای حقیر متصور نیست بلکه اگر سخنی گفته می شود در راستای منافع عموم مردم منطقه است .

    اکنون بنا بر وظیفه ی اخلاقی ، انسانی، حس مسئولیت و با تدبر چند جمله ای را درباب یکی از معلمان و اساتید و نجیب زاده ای عزیز(سید ظهیرالدین پورالحسینی) رئیس محترم آموزش و پرورش گچساران به رشته ی تحریر در می آورد.

    در چنین شرایطی ناهمگون هنوز جای امید است این قلم رسالتش یعنی روشنگری و تبیین واقعی وضع موجود را بنماید و بتواند تاثیر خود را داشته باشد.

    امید وافر دارم آنچه بر کاغذ نقش می بندد مخاطب با نگاهی منصفانه و دور از غرض و یا حب و بغض سیاسی آن را احساس نماید.

    از آنجا که این سید از سلاله ی پاک سید شیعه و ادامه رسالت پیامبران الهی است خود بر این فخر دینی می افزاید و از انفاس پاک و رایحه ربوبی بهره ای را منتقل می نماید،و از طرف دیگر ایشان از ایل عالیشاهی است، تذکر ایل نه از باب تعلق و ترویج نژاد پرستی و طایفه سالاری عنوان شده بلکه ایل آمیزه ای از عشق و محبت و ریشه ای کهن در قوم اصیل ایرانی دارد که خود مظهر تاریخ و تمدن و مدنیت و نهالی عمیق در سرزمین اجدادی مان دارد و با تند بادهای گذر زمان این قوم کهن و تاریخی از هم نپاشیده و همچنان محکم ریشه در خاک دارد.

    این سید بزرگوار که معلمی امین، راستگو ، صادق به وعده و به خصائص دیانت ، مهرورزی و خدمت به انسانها مشهور و معروف است.

    می توانم بگویم اگر ایشان بی بدیل نباشد اما کم نظیر است و جملات و کلمات نخواهند توانست حق مطلب را ادا کنند.

    گچساران بعد از سالها یکی از مدیران خوب ، لایق و ارزنده را در کارنامه ی تاریخی خود جای داده است و اگر ما انسانها با عقل و انصاف قضاوت کنیم می توانیم اعتراف کنیم در همه ادوار گذشته و مقایسه ی تاریخی، اولین بار است که نهال آموزش و پرورش توسط آقای پورالحسینی در این شهر به جد احیا و بازسازی شده است وبا همه کمبودهای مالی اما نمره ای قابل وصف را به خویش گرفته است.

    جناب آقای پورالحسینی مدیری دلسوز، اهل خدمت ، با سواد و به علم روز درآمده ، مدیر ی پاکدست ، چشم سیر و قانع و….. از مختصات وجودی اوست.و من حیث تخصص و مدیریت مهمترین ویزگی او خلاقیت و نوع آوری در زمینه های کاری آموزش و پرورش که رکن مهم حیات بشری است ، می باشد.

    بازسازی و نوسازی مدارس شهر و توسعه همه آنها و استانداردها و شاخص های آموزشی از جمله ی خروجی اندیشه ی خلاق اوست و اینگونه بگوییم که هنوز راه برای اقدامات او در آینده باز است و خود دنبال آن آرزوها و نقشه های حساب شده ی علمی است که در ذهن خود برای منطقه می پروراند.

    اما آنچه شنیده شده است و ظن و گمان می رود نقشه بدخواهان و چاپلوسان عملی گردد و در خدمت رسانی به این مردم در عرصه آموزش و پرورش خللی وارد شود و کشتی طوفان زده را در اقیانوس غم زده رها گردد.

    او سالها تجربه ی علم و دانش را همراه با استقلال فکری و عدم مطیع بودن محض گروههای سیاسی تجربه نموده است و خویش را به بهای اندک نفروخته است و شاید در چنین مناطقی چنین استقلالی نیز هزینه ای سنگین را به دنبال دارد.

    فرهنگیان عزیز میدانند آنچه در این دوره مدیریتی بر آموزش و پرروش گچساران حاکم بوده تنها حفظ شان معلم و عدم توجه به رضایت گروه های سیاسی بوده است.

    در چنین شرایطی هر عینک منصفی اگر نگاه خویش را بر مدارس شهر اندازد، توانمندیهای این مدیر ارزشی و خدمتگذار را خواهد دید.

    اینکه چگونه عده ای در محافل خانوادگی و بدون ملاحظه منافع مردم چوپ لای چرخ چنین مدیریتی می گذارند بسیار مبهم و مشکوک و جای سوال است.

    شفاف تر بنویسیم مگر نه این است که ایشان از حمایت نماینده ی محترم شهر دیگر برخوردار نخواهد بود و مگر مدیر بعدی بدون اذن نماینده می تواند بر صندلی و جلوس آن اداره بنشیند؟

    با طرح دو سوال و یا جمله ی خبری بر همگان روشن است که در ذهن مخاطب چه می گذرد.

    اکنون نه زمان آن و نه مکان آن است برای این جابجایی و نقل و انتقالات.

    چرا که کارهای نیمه کاره سید ظهیرالدین  پورالحسینی در راه رسیدن به آن در تلاش و تکاپو است و هنوز نتیجه دلخواه نداده است.

    اگر جای پای نماینده محترم شهر ( غلام رضاتاج گردون) را در این ماجرا پاک نماییم، معادله ای چند مجهولی خواهد بود که قابل حل شدن نیست.

    تاریخ ما پر از این دوران برای افراد خاص بوده است اما متاسفانه مثلث زر و زور و تزویر آنها را به کنج عزلت کشانده است و تنها کسان خاص و انگشت شمار توانسته اند از تاریخ گذشته عبرت گرفته و عبور نموده و بر موج سخت به ساحل اطمینان برسند، زیرا دنیا در حال آزمایش سخت برای قدرتمندان است.

    این را از این بابت متذکر شدم که زمان کم و فرصت خدمت اندک است.

    طایفه عالیشاهی در زمانهان ی مختلف ، استقامت و وفاداری خود را به فرزند خویش(حاج غلام) که محرم خویش است بدون هیچ چشمداشت مادی و معنوی در کوران های سخت نشان داده اند.

    چه در دوره ی حاج بهرام و چه حاج غلام آنها میثاق خویش را بخوبی امضا کرده و وفادار مانده اند و هیچ چیز با توجه به عرق قومیت خویش که ریشه ی خویشاوندی و حس عجیبی دارد نتوانسته آنها را از این مسیر به انحراف کشاند.

    چه بسیار آزمونهای سخت گذشت و این قوم و طایفه پیروز از میدان در آمدند و محکم ایستادند که نیاز به شرحی بیش از این نمی باشد.

    اکنون نماینده محترم رسالت خویش را باید در این برهه سخت به محک آزمایش و قضاوت مخاطبان واگذار نماید.

    کوچگترین قصور می تواند واگرایی و فاصله ای را میان فرزند خویش(حاج غلام) و دیگر اقوام رقم زند.

    به طور شفاف عنوان می نمایم آقای پورالحسینی در مسیر خوبی کارها را پیش می برد و نیاز به جابجایی ایشان نیست و این خواسته از طرف عموم مردم فهیم منطقه و فرهنگیان بیان می گردد و شاید از جان این قلم جاری می شود.

    ما حمایت کامل خود را از منش سیاسی مقتدرانه ، متواضعانه و مومنانه ایشان می نماییم .

    ضمن اروزی شفای عاجل برای نماینده محترم امید می رود ایشان و سایر عوامل تصمیم گیر در استان و وزارت خانه با تجزیه و تحلیلی منطقی از وضعیت پیشرو تصمیمی بگیرند که به خیر و صلاح عموم مردم و فرهنگیان باشد.


    Warning: Use of undefined constant getILikeThis - assumed 'getILikeThis' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/naftsara/public_html/1111/wp-content/themes/bayan/single-1.php on line 73
    برچسب ها:

    ۳۶ نظر برای “پور الحسینی مدیر ماندگار”
    1. فرهنگي گفت:

      پورالحسینی از خود عملکرد درخشانی تاکنون ارایه داده ، ارزوی توفیق او را داریم

    2. ناشناس گفت:

      خدا لعنتت کنه، آخه توکجای آموزش وپرورش هستی که اینجوری قضاوت میکنی

    3. روزگار گفت:

      تویی که تومقاله ات نوشتیه جداازجناح سیاسی ؛پس چرامقاله ات راباهشداربه هوش باش سیاسی تموم کردی؟

    4. اخگر گفت:

      خیلی جالبه همش دورازحقیقت اند🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    5. یادم کن گفت:

      یک سال واندی هست که به هردری زدین نشددیگه؛ نمیشه دیگه

    6. فرهنگی گفت:

      شما یه فردعادی رابه موجب تملق تا حد یه معصوم بالا بردین .گناهش گردن خودتون

      • ناشناس گفت:

        به صراقت و پاکدستی و معصومیت پورالحسینی نبوده و نیست و نخواهد آمد. ما فرهنگیان راضیم ازشون

    7. یاسین گفت:

      خداییش شما ازکجای مشکلات معلما خبردارین.چرادروغ می نویسین

      • فرهنگي گفت:

        به ولله ما معلمان و فرهنگیان گچساران از دل و جون طرفدارسید پورالحسینی هستیم. چون واقعا متحول کرده آموزش و پرورش گچساران رو

    8. فرهنگی گفت:

      به جای پورالحسینی ،مدیر کل زارع پور باید عوض بشه یکی نیست بگه عملکرد زارع پور چی بوده

      • ناشناس گفت:

        عملکرد زارع پور طبق طایفه گرایی هست و بوده. بخاطر مدیر ناکارامد آقای خ دستش به پورالحسینی رسیده

    9. ارادتی گفت:

      اقای تاجگردون لطفا فرق بین زارع پور و پورالحسینی را برای منطقه بیان کنید.تا ما اموزش پرورشیها حداقل بدونیم.مثل این میمونه درجه دار سرهنگی را بخواهد عزل کند.

    10. ناشناس گفت:

      ارادتی کل فرمودین.آخرش ما نفهمیدیم پورالحسینی کی هست؟ نکنه ای برانماینده هم تصمیم میگیره.خب اگه زارعپورمافوق هست که می خواد عوضش کنه.چرادیگران کارشکنی می کنند

      • ناشناس گفت:

        چون زارع پور میخواد ما مردم گچساران رو بدبخت کنه. بخاطر تعویض آقای خ. والا ما گچسارانی ها بهتر از پورالحسینی ندیدیم.

    11. فرهنگي گفت:

      پوراحسینی مدیر توانمند گچسارانه بخدا

    12. فرهنگي گچساران گفت:

      ما فرهنگیان گچساران حمایت همه جانبه خود را از مهندس پورالحسینی اعلام میداریم

    13. همشهري گفت:

      والا کاشکی زارع پور عوض ایکردین. به ولله گچساران مدیری مثل پورالحسینی نداشته

    14. همشهري گفت:

      آقای پورالحسینی تغییرات شگرفی در آموزش و پرورش گچساران ایجاد کردن. ما اولیا دانش آموزان کمال تشکر را از ایشان داریم.

    15. كارمند گفت:

      توی شهر گچساران یه مدیر موفق داشتیم که اونهم میخوان تعویض کنن. همین که شهرمون واقعا چهره پیشرفت رو نخواهد دید

    16. ناشناس گفت:

      شاخص ترین عملکرد پورالحسینی ؛ ازبین بردن ونابود کردن مدارس دولتی؛ ایجادتبعیض بین فرهنگیان، برخورد افراطی با فرهنگیان کاربلد؛ گماشتن کسانی که درمدیریت هیچی بلدنیستن فقط کلیدداری راخوب بلدن، خالی کردن جیب مردم بدبخت وفلک زده به نفع آ.پ؛ کاهش کیفیت آموزش درسالهای آتی؛ فراهم کردن زمینه برای جولان بعضی افرادبه ظاهرفرهنگی، استفاده ازموفقیت های فرهنگیان به نفع خود جهت ارتقا اسم خوشون و….اینها همه مشتی ازخروارها بدبختی به بارآمده است

      • ناشناس گفت:

        نکنه تو توی گچساران زندگی نمیکنی. شهر گچساران و فرهنگیان و اولیا سرودست میشکنن برا پورالحسینی. مدیر توانمند و موفق کشوری

    17. ارشادی گفت:

      لطفا از تاجگردون بپرسید وقتی یک مدیر عناوین کشوری کسب میکنه کمر به نابودیش میگیرن یا چون ب خ رو دستش از منابع مالی هنگفت کوتاه کرده میخوان عزلش کنند . تا اونجا که میدونیم پورالحسینی اگر بره فاتحه زارع پور تو بویر احمد خوندست . اخه هادی زارع پور تو نمیدانی پورالحسینی مقبولیت قابل قبولی در بویر احمد دارد . نمیدانی اگر گچساران عزتی در اداره بویر احمد داره همش رو باید مدیون ۱۸ سال خوش خدمتی پورالحسینی در اداره اموزش پرورش استان دانست . آیا زمانی به یاد نمی اوردید که غلام تاجگردون هنوز نماینده نبود ولی پورالحسینی قدرت گرمسیری ها در گچساران بود . آیا میدانید در زمان اقای بشارت و معصومی بارها و بارها به ایشان پیشنهاد پست اموزش پرورش دنا و حتی فرمانداری شد .ایآ مردم گچساران یاد ندارن اعتصابات که نسبت به زارع پور در زمان ریاست ایشان در گچساران در همین حیاط فعلی اداره شد را مهندس پورالحسینی از یاسوج خنثی کرد . ایشان هیچ وقت بدنبال پست نبودند . فقط تشنه خدمت به مردم شهر خود میباشد .

      • ناشناس گفت:

        ارشادی !جناب خ صدشرف وآبروبه شما داشت.الان که هم به شما وهم به…قدرت رسیده دقیقا مثل دادن پیه دست گربه هست خخخخخخ

        • ناشناس گفت:

          ان شالله مدیری مثل خ نابود بشه که کارش فقط دزدی بوده. احسنت به پورالحسینی که دست خ رو از دزدی کوتاه کرد. خانواده پورالحسینی خانواده ای با اصالت و بزرگ زاده هستن

      • مردم گچساران گفت:

        احسنت به ارشادی با نوشته کاملتان.خط قرمز ما پورالحسینی هست. ایشالا نمایندگی پورالحسینی. بخدا حاجی لیاقت داری. پاکدست. اصیل. بزرگ زاده. دانا. توانمند

    18. اندیشه گفت:

      خطاب به ارشادی !!!!خدای من شجاع شدی.چطوره که اگردیگران رابه ناحق بردارند میگی دستشون راازمنابع هنگفت مالی کوتاه کردن.درصورتی که خودت …… خیلی …ازاونی هست که بخوای فکرشو بکنی.مثل کبک سرت راکردی زیربرف.وتا جایی که می دونم (بعلت اتهام انگیز بودن نام برده شده توسط نفت ساران این فرد سانسور می شود) به ناحق وبا زیرآب زنی شما یکی ازبهترین ، پاک ترین؛ خوش فکرترین، توانمندترین وقدرترین افراد راازتومدرسه ی ….برداشت تا جایی باشه براتسلط خانوادگی شما.وااسفا——–وقتی چاپلوسی وتملق ونامردی جای سواد؛ ایمان وعقیده رابگیردچه شود.کاش اون نویسنده ی مقاله که اصلا فرهنگی نیست ومطمئنا نویسنده واقعی هم نیست بلکه مطلب دست نوشته ی …..راالکی به اسم ایشون برچسب زدن تا مسئله رابزرگ نشون بدن ازهمون درصدهایی که عنوان میکنه بیادیه نظرخواهی هم درمورد شما واونایی که به ناحق کنارگذاشته شدن ازبین فرهنگیان ودانش آموزان وخانواده ها بکنه وآماردقیق ارائه بده.تا قضیه روشن بشه وگواهی بریک جانبه بودن ادعای شما باشه.

      • ناشناس گفت:

        به نظرم تو که این پیام رو نوشتی همون مدیر برکنار شده آقای خ هستی.ههههه.ما اکثریت فرهنگیان گچساران از دل و جون از پورالحسینی حمایت میکنیم. چون به پاکدستیش نبوده و نیست

    19. ناشناس گفت:

      شمایی که نوشتیداعتصابات علیه حاج زارع پور😑😑😑
      من تعجب میکنم اگرشما اون زمان فرهنگی بودین ودرمجموعه ی ا.پ تشریف داشتین اون موقع حاج زارع پورآزادی به فرهنگیان میدادن .ازادی عقیده واظهارنظرواون اعتصاب علیه ایشون نبود بلکه تحصن های کشوری بود که بخاطرآزادی بیان واندیشه ماها همراه فرهنگیان سراسرکشورتحصن کردیم

    20. ناشناس گفت:

      بابا اون تحصن کشوری بود که حاج زارعپوربزرگ منش به مجموعه اش آزادی بیان واندیشه وعقیده داده بود نه اعتصاب علیه ایشون بود.اعتراض به حذف بند محرومیت ازحکمها بود

      • فرهنگي ياسوج گفت:

        اتفاقا تحصن بر علیه زارع پور بود. ما میدونیم. شما الکی عوضش نکن.پورالحسینی اومد و جمعش کرد. به ولله نمونه ای سید

    21. ناشناس گفت:

      سلام خدمت دوستان اولا این همه رمزی نام اقای خ را میبرید کامل اسم شخص را بنویسید که مردم اهگاه باشد که در این موضوع خ مقصر است نام اصلی خ را کامل نام ببرید بعد این موضوع را بگم مدیری شایسته ای مثل اقای پورالحسینی این سید بزرگوار وپاک دیگه اقای تاجگردون نخواهیم دید ونخواهم برایش کرد واین بگم نود درصد ارای تاجگردون فرهنگیان بود از لیدرهای درجه یک اش بعدا عوض کردن پورالحسینی برای نمایند خیلی اشتباع بزرگی بود خود نمایند میدانست که اقای پورحسینی در سراسر کشور رتبه اول را از ریاستیش گرفت وامتیاز خوبی شد برای فرهنگیان کارمند وبازنشستگان چون تنها کسی بود بین ریاست اموزش پروش دفاع به حق معلمان بکند بعد ایشان کافی است لب تر کند بعنوان اصلاطلب خود رامعرفی کند برای ثبت نام نمایندگی که ایشان برند انتخابات میشود من دیدام که با مستند حرف میزنم دیدم لیدرهای تاجگردون را که لیدرهای اصلی ایشان بودن داشتند وسر صدا کردن داخل معارفه وتعویضی پورالحسینی که علت تعویض را باید برای مان بگوید ۰را باید بین این همه مدیرانی که تاجگردون گذاشته فقت پورالحسینی باید عوض شود حتی خود فرماندار درجلسه بود گفتند چرا فرماندر عوض نمیکنه وموقعی یاری معاون زارع صحبت کرد مگر همان لیدرهای تاجگردون بود که سخنان یاری را قطع کردن ونگذاشتند صحبت کنه از بلای بالکن جلسه مستقیم یاری راخفعت داد که یاری دیگه قفل کرد وحرفی نداشت وچرا خود زارع پور نیامد درجلسه چون گندش را مردم درمیاوردن من این را دوکلمه میگم نه اقای زارع پورش برای دفاع به فرهنگیان وسخرانی وبیانات ونه اقای فرماندارش ونه اقای یاری معاون زارع ونه نماینداش به سخنان وبیانات ایشان برسند ایشان پدربزرگش علم سخن داشت وبزرگ خواندان وسید بزرگی بود وخیلی چیزها را میدانست ومیگفت ودرس ازمون به فرزندانش یاد داد چطوری صحبت کند وبه حق مردم دفاع کنند بلخر این اینتخاب تعویضی برای نمایند ونیروهای زیر مجموعش کار خیلی بزرگ اشتباعی بود واین بداند اگر ایشان برای نمایندگی بخواهد لب تر کند به نماینگی اصلاطلب این یقین دارم هردو جناح تایدش میکند وبا پشتیبانی خوبی بهش رای میدن دیدم که مستند صحبت میکنم بند هیچ ارتباطی بااین سید بزرگوار ندارم وفرهنگی نیستم ودیدم ومیگویم


    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط نفت ساران در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳
    • تازه ترین خبرهای ورزشی نفت ساران