• تاریخ انتشار خبر: سه‌شنبه, 1 می , 2018 | 06:07 | کد خبر : 38738 |
  •   

    همایش سراسری شورا با حضور عضو کمیسیون شوراهای مجلس، استاندار، نماینده مردم گچساران و باشت، فرمانداران بویراحمد، گچساران و دهدشت، معاون سیاسی استاندار، رئیس شورای عالی استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرداران استان، بخشدار، مسوولان استانی و شهرستانی و اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

    نفت ساران؛

    به گزارش نفت ساران به نقل از کبنا،در این همایش محمد جواد کولیوند اظهار کرد: در دوره‌های گذشته درقانون انتخابات شورای اسلامی شهر رو روستا قانون انتخابات در یک کتاب جمع آوری شده است.

     

    وی افزود: این قانون مکررا دست خوش تغییراتی شده است که ما بخش انتخابات را در حال اصلاح هستیم و این بار نیز کمیته ای از مرکز پژوهش مجلس و وزارت کشور به نمایندگی حضور دارند که قانون انتخابات را جمع آوری و قطعا اصلاحات ریشه‌ای در آن صورت بگیرد.

     

    رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: مغایرت‌هایی در اصل قانون وجود دارد که اشخاصی که دارای دو شغل هستند و عضو شورا است هم زمان نمی‌تواند در شغل دیگری مشغول به خدمت باشد.

     

     

    وی اذعان کرد: بخش‌هایی که در فضای تبلیغات باید به آن توجه شود مباحثی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ، قانون مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

     

     

    رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: به زودی مجلس یک کتاب جامع را تحویل می دهد که تمام لوایح انتخاباتی به صورت مجزا در این کتاب به چاپ و در اختیار فرمانداران قرار بگیرد.

     

     

    کولیوند با انتقاد از همزمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر رو روستا عنوان کرد: در برخی از شهرها هیئت اجرایی برای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا به صورت مجزا بوده که ما در این شهرها با مشکلات کمتری مواجه شدیم.

     

     

    این مسوول با اشاره به نقش مهم شوراها گفت: شورای‌های اسلامی شهر و روستا حلقه اتصال با مردم و مسوولان هستند و اگر شورا در شهر و روستا نباشد ما بیهوده در حرکت هستیم.

     

     

    وی با بیان اینکه قریب بر ۲۰ سال از عمر شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌گذرد، بیان کرد: همیشه نباید نقاط ضعف را بازگو کنیم بلکه نقاط برجسته و خدماتی که در طول این سالیان توسط شوراها انجام گرفته را بازگو کنیم.

     

     

    رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به عدم شفافیت در حوزه شوراها و شهرداری‌ها ابراز کرد: فقدان تصمیم‌گیری در شوراها موجب شده که اختلافاتی در بین اعضای شوراها و شهرداران به وجود بیاید.

     

     

    کولیوند در ادامه با بیان اینکه شوراها ارتباط کمتری با تشکل‌های مردمی دارند، خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات شوراها سلیقه‌ای عمل کردن است که در این خصوص شوراها باید بر مبنای خود قانون را بگذارند.

     

     

    وی با بیان اینکه یکی از وظایف شوراها انتخاب شهردار است، ابراز کرد: در قانون شورای اسلامی آمده است که اعضای شورا موظف به انتخاب شهردار واجد الشرایط هستند.

     

     

    این مسوول با بیان اینکه نباید بگذاریم با اعمال نفوذ، احزاب و گروه ها به شوراها نفوذ کنند، ابراز کرد: قرار نیست آن کسانی که موجب شدند ما به شورا راه پیدا کنیم در مسائل شورا دخالت کنند.

     

     

    کولیوند در ادامه با انتقاد از اینکه هنوز در برخی جاها جایگاهی برای شوراها در استانداری و فرمانداری مشخص نیست، اظهار کرد: اگر برای یکی از اعضای شورا اتفاقی رخ دهد و آن شخص دادگاهی هم شود درخواست داریم که در این زمینه استاندار از این افراد حمایت کنند.

     

     

    رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اذعان کرد: در هر انتخابات ۸۰ درصد نمایندگان در مجلس تغییر پیدا می‌کند.

     

     

     

    وی با بیان اینکه در قانون جامعه برنامه توسعه سوم آمده است که دستگاه‌های خدمات رسان، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان نظارت بر عملکرد آنها به شورا داده شود، گفت: لایحه جامع خدمات یکپارچه دولت در سال ۹۲ دو لایحه به شورا قول داده شد که تا کنون اجرایی نشده است.

     

     

    کولیوند با اشاره به دو لایحه بیان کرد: در سال ۹۲ دو لایحه یکی درآمد یکپارچه و دیگری نظارت بر دستگاه‌های خدمات رسان به شوراها اختصاص داده شده که تا کنون عملی نشده است.

     

     

    این مسوول ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که بار از روی دوش دولت برداریم و نظارت بر عملکرد دستگاه‌‌های خدمات رسان به شوراها داده شود.

     

     

    کولیوند با بیان اینکه بیشترین مشکل شوراها چینش اعضا در شهرداری است، اظهار کرد: اساس کار استیضاح شهردار نگذاشتن آدم‌های اعضای شورا شهر در شهرداری است.

     

     

     

    رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی به عنوان مشاور و امین شوراها باید باشند.

     

     

    این مسوول خاطرنشان کرد: امروز نیاز داریم به مردم امید بدهیم و نباید به دنبال حاشیه‌ها باشیم.

     

     

    رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس عنوان کرد: در سالجاری ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی برای شوراها در سالجاری پیش بینی شده است.

     

     

    غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در این همایش، اظهار کرد: در یک کار دسته جمعی هر کسی باید بالی پر کشد.

     

     

    نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به اینکه هر شخصی در هر مصنبی که باشد باید کار را انجام دهد، گفت: زمان کار که می‌رسد متناسب با مسوولیتی که دارد کار را انجام دهد.

     

     

    وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند که اگر ما نباشیم کار انجام نمی‌شود و خیمه فرو خواهد ریخت، افزود: نه این گونه نیست و این خیمه فرو نخواهد ریخت.

     

     

    تاجگردون اذعان کرد: جمعی که در اینجا حضور دارند باید خوب کار کنند تا این خیمه استوارتر و محکمتر باشد تا بتواند سایه بهتری بر مردمانش بگستراند.

     

     

    نماینده مردم گچساران و باشت تصریح کرد: امروز خوشحال هستیم که در این استان کوچک و محروم در حال توسعه و پیشرفت است.

     

     

    وی ادامه داد: با همکاری و هماهنگی دست در دست هم بدهیم و تا جایی که امکان دارد برای اداره بهتر و برای پیشبرد اهداف و توسعه استان گام موثری برداریم.

     

     

    تاجگردون خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در سطح استان است سهم استفاده از ۳ درصدنفت است که قانون به گونه‌ای به تصویب رسیده که برخی از استانها و برخی از نقاط آنها از۳ درصد نفت بهره مند نمی‌شوند.

     

     

    نماینده مردم گچساران و باشت افزود: امسال در بودجه سالجاری برخی از استان‌ها از ۳ درصد سهم اعتبارات نفت بهره مند نمی‌شوند که در استان کهگیلویه وبویراحمد تنها دو شهرستان از اعتبارات و سهم ۳ درصد نفت بهره‌مند می‌شوند.

     

     

    وی عنوان کرد: امسال قریب بر دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات نفت برای نقاط شهرستان‌هایی که در استانهایی هستند که یک سوم اعتبارات نفت را دریافت می‌کنند و اما بهره‌مند نمی‌شوند، اختصاص داده شد.

     

     

    غلامرضا تاجگردون در ادامه سخنان خود با کنایه به طولانی شدن این همایش اظهار کرد که امروز این همایش حاشیه نداشته شاید حرف من حاشیه درست کند؛ نمی گویم بی ادبی است اما حمل بر بی ادبی نشود عنوان کردند که فلان شخص قرار است در یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد کاندیدا شود، گفتم نمی شود گفتند چرا؟گفتم شرط کاندیدا شدن در استان کهگیلویه و بویراحمد این است که از صبح تا شب ۴۰ الی ۵۰ تا چای بخوری و دستشویی هم نروی.

     

     

    ولی افزود که حالا از صبح تا الان ما را اینجا نشانده اند ۴ الی پنج ساعت و آب و چایی و میوه شرایط سختی است از طولانی شدن برنامه پوزش می طلبم.

     

     

    نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در یک کار دسته جمعی همه باید کار خود را به شکل خوب انجام دهند، گفت: یکی استاندار است یکی نماینده و .. و وقت کار همه باید متناسب با مسولیت خود کار کنند.

     

     

    تاجگردون عنوان کرد: بعضی از ما از خود من گرفته تا بعضی فکر میکنند اگر ما نباشیم خیمه فرو می ریزد اما خیمه فرو نمی ریزد شاید کمی شل شود و کارایی کمتر شود اما فرو نمی ریزد.

     

     

    وی یادآور شد: پس باید همه محکم کار کنیم تا این خیمه استوارتر شود و سایه ای بهتری به مردمان خود بدهد.

     

     

    تاجگردون بیان کرد: اگر همه باهم خوب کار کنند بدون دغل می توانیم سایه بهتری برای مردم خود بگسترانیم.

     

     

    نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: هرکدام از ما شاید دچار ضعف یا نقصان در عملکرد خود بوده و مشکلاتی داشته باشیم باید آن مشکلات را با تذکر به همدیگر برطرف کنیم و نگذاریم مردم آسیب ببینند اگر ما آسیب ببینیم مهم نیست.

     

     

    اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت راه‌ها در دو بخش لوداب و مارگون

     

    غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با تبریک هفته شورا و فرار رسیدن هفته معلم، هفته کارگر و تبریک روز خلیج فارس اظهار کرد: دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز خلیج فارس در تقویم به ثبت رسیده است که این روز را گرامی می‌داریم.

     

     

     

    نماینده مردم بویراحمد و دنا افزود: درود بر امام راحل معمار کبیر انقلاب که با دوراندیشی و فهم عمیق در کشور موجب تحقق نظامی اسلامی شدند.

     

     

    زارعی بیان کرد: امام با دوراندیشی همیشه تکیه بر مفهوم جمهوریت و اسلامیت داشته است.

     

     

    وی اذعان کرد: همه ارکان نظام در راس رهبر انقلاب اسلامی، مجلس و شورای اسلامی با رویکرد و نگاه جمهوریت شکل گرفته است.

     

     

    زارعی ادامه داد: هم اکنون ما مسوولان به عنوان وارث امام و اندیشه امام همیشه در کنار هم جمهوریت و اسلامیت را پاس بداریم.

     

     

    وی با بیان اینکه روند توسعه و پیشرفت قبل از انقلاب این استان هیچ گونه توسعه و پیشرفتی نداشته است، گفت: امروز در موقعیت‌هایی قرار گرفته ایم که در مقایسه با قبل از انقلاب در تحقق اهداف عالیه قرار داریم.

    زارعی با اشاره به برگزاری همایش هم اندایشی شوراهای کهگیلویه و بویراحمد گفت، این فرصت‌ها موجب شده که برای ارتقای وضعیت موجود دور هم در یک مکان گرد هم آییم.

    نماینده بویراحمد و دنا ابراز کرد: با نگاه اجمالی به شهرها و روستاها نشان از ثمره انقلاب اسلامی و خرد جمعی مسوولان دارد.

    وی با بیان اینکه برای رسیدن به قله فاصله زیادی داریم گفت، برای توسعه شهری و روستایی مسوولان باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

    زارعی ادامه داد، در سالجاری در دو بخش مارگون و لوداب بیش از ۴۰۰میلیارد ریال برای زیر ساخت راههای این روستاها اختصاص داد شد.

    وی خطاب به شوراها گفت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را برای مردم را بازگو کنید تا خدای ناکرده دشمنان از این فرصت‌ها به دست آمده استفاده نکنند.

    نماینده مردم بویراحمد و دنا در ادامه با مقایسه جمعیت شهری و روستای در قبل و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب به دلیل وجود محرومیت‌های زیادی که وجود داشته ۶۵ درصد جمعیت در روستاها و ۳۵درصد در شهرها ساکن بودند که امروز بر عکس شده است.

    وی با بیان اینکه بعد از انقلاب بخشی از جمعیت ما به دلیل محرومیت به شهرها مهاجرت داشتند، اظهار کرد: امروز به برکت نظام جمهوری و ایجاد زیر ساخت‌های در روستاها شرایط مطلوب‌تری در روستاها به وجود آمده است.

    زارعی خطاب به مسوولان عنوان کرد: اختلاف سلیقه و منیت بین مسئولان وجود دارد، اما باید سعی شود اختلاف‌ها کنار گذاشته شود و فرمولی را به وجود آوریم که بتوانیم، در پیشبرد اهداف نظام گام موثر برداریم.

    نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه برخی از راههای استان زیر ساخت‌های لازم ندارد گفت، با هماهنگی مسوولان نقشه راهها را قویتر اجرا کنیم.

     

     

    وی با بیان اینکه امام راحل و شهیدان برای رسیدن به جمهوریت اسلامی خون و جان خود را تقدیم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این امر موجب شده که مسوولیت ما بسیار سنگین باشد.

     

     

    زارعی بیان کرد: شهیدان این میدان را به وجود آورده‌اند تا ما مسوولان در راس خدمت کنیم و مردم در این زمینه بهترین قاضی و داور هستند.

     


    Warning: Use of undefined constant getILikeThis - assumed 'getILikeThis' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/naftsara/public_html/1111/wp-content/themes/bayan/single-1.php on line 73
    برچسب ها:


    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط نفت ساران در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳
    • تازه ترین خبرهای ورزشی نفت ساران