• تاریخ انتشار خبر: جمعه, 20 ژانویه , 2017 | 00:14 | کد خبر : 24000 |
  •   

    مهندس حبیب الله بیطرف معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بازدید کرد. به گزارش نفت ساران، مهندس بیطرف روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه در ابتدای سفر به اهواز با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نشست هم اندیشی برگزار کرد و در ...

    نفت ساران؛

    مهندس حبیب الله بیطرف معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بازدید کرد.

    به گزارش نفت ساران، مهندس بیطرف روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه در ابتدای سفر به اهواز با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نشست هم اندیشی برگزار کرد و در جریان برنامه های افزایش تولید نفت در این شرکت قرار گرفت.

    وی با ابراز خرسندی از حضور در مناطق نفت خیز جنوب به عنوان یکی از شرکت های مهم وزارت نفت، اظهار داشت: نخستین سفر کاری خود در مسئولیت جدید را شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرار دادم تا از نزدیک فعالیت ها و عملکرد این شرکت مورد بررسی قرار گیرد.

    مهندس بیطرف، با برشمردن اهم وظایف و ماموریت های امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، اجرای نظام فنی و اجرایی صنعت نفت، تدوین استانداردها، اجرای نظام بهره برداری و فعالیت های پژوهشی را ۳ اولویت اصلی این معاونت برشمرد.

    وی با بیان این که در حوزه پژوهش باید از ظرفیت های برون سازمانی استفاده گردد تاکید کرد: در بحث پژوهش دید واقع بینانه و عینی دارم و اعتقاد دارم که پژوهش یک عامل پیشرفت است و ضروری است به سمت پژوهش های واقعی و کاربردی حرکت کنیم.

    معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: توسعه فناوری، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، پروژه های ازدیاد برداشت مخازن و بومی سازی ۱۰ گروه کالایی صنعت نفت از دیگر مباحثی است که بیش از پیش به طور جدی مورد توجه این معاونت است.

    در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با ارائه گزارشی از فعالیت ها و ماموریت های این شرکت گفت: این شرکت با تولید روزانه حدود ۳ میلیون بشکه نفت و ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی، حدود  ۸۰ درصد نفت و ۱۶ درصد گاز تولیدی کشور را تامین می کند.

     عالی پور افزود: تولید نفت این شرکت از ۴۴ میدان و  ۶۰ مخزن بزرگ و کوچک صورت می گیرد که بخشی از آن به پالایشگاه های داخلی و بخشی دیگر به پایانه صادرات نفتی خارک ارسال می شود.

    وی به اجرای طرح این شرکت برای افزایش سریع تولید نفت پس از رفع تحریم ها در سال گذشته اشاره کرد و توضیح داد: به همت و کوشش مجموعه کارکنان این شرکت تولید نفت خام در کمترین زمان ممکن در اواخر سال گذشته به حدود ۳ میلیون بشکه در روز رسید و تا کنون نیز استمرار دارد که موجب شگفتی بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی شد.

    بیژن عالی پور افزود: برای اجرای این برنامه تعمیرات اساسی بیش از ۳۸۰۰ مورد از تجهیزات فرآورشی، ۶۵۱ مورد اصلاحیه‌های فرآیندی، ۲۲ هزار مورد اقدامات مهندسی درون چاهی با استفاده از دکل و لوله مغزی سیار، ۳۰۷ مورد تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار و صدها مورد ضخامت سنجی خطوط لوله انجام شد.

    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، انجام بیش از ۳۰۰ مورد تعمیرات اساسی توربین ها و کمپرسورها و بیش از ۵ هزار مورد اصلاحیه های فرآیندی را از دیگر اقداماتی برشمرد که برای آمادگی تولید پس از رفع تحریم صورت گرفت.

    وی همچنین درباره وضعیت پروژه های پژوهشی، ساخت داخل، نوسازی تاسیسات و جمع آوری گازهای همراه نفت گزارشی ارائه داد.

     بیطرف و هیأت همراه پس از این نشست از مجموعه صنعتی شماره یک شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون شامل چاه نفتی شماره ۶ ، واحد بهره برداری، ایستگاه تقویت فشار گاز و نمکزدایی شماره یک اهواز و کارخانه های گاز و گاز مایع ۷۰۰ و ۸۰۰ این شرکت و همچنین واحد بهره برداری شماره ۴ مارون واقع در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون بازدید کردند.

    بازدید از تاسیسات شرکت های بهره برداری نفت و گاز گچساران، مسجدسلیمان و آغاجاری و دیدار با مدیران این شرکت ها بخش دیگری از برنامه مهندس بیطرف به مناطق نفت خیز جنوب است که برای روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه برنامه ریزی شده است.

     


    Warning: Use of undefined constant getILikeThis - assumed 'getILikeThis' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/naftsara/public_html/1111/wp-content/themes/bayan/single-1.php on line 73

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط نفت ساران در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
    • تازه ترین خبرهای ورزشی نفت ساران