• تاریخ انتشار خبر: جمعه, 9 فوریه , 2024 | 13:00 | کد خبر : 56129 |
  •   

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بودجه آموزش و پروش صرف پرداخت حقوق می‌شود، گفت: هرگاه بودجه وزارت آموزش و پرورش را افزایش دادیم، دولت ما را متهم به ایجاد ناترازی و افزایش سقف بودجه می‌کند.

    نفت ساران؛

    شیوا قاسمی پور صحن

    به گزارش نفت ساران ؛ شیوا قاسمی پور با اشاره به نقد عملکرد بودجه وزارت آموزش‌ و پرورش، عنوان کرد: بررسی عملکرد بودجه وزارت آموزش و پرورش که توسط مرکز پژوهش های مجلس انجام شده نشان می‌دهد برخی از تبصره‌هایی که بعضاً به سختی نیز تصویب می‌شود، فاقد عملکرد هستند و برخی از ردیف‌های بودجه‌ای نیز کمترین میزان تخصیص را دارند.

    نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تا پایان آبان ماه از کل اعتبارات هزینه‌ای عمومی وزارت آموزش وپرورش که ۱۹۶هزار میلیارد تومان بوده، ۶۷.۵ درصد یعنی معادل ۱۳۱هزار میلیارد تومان تخصیص یافته که از این مبلغ ۹۰.۱۱ درصد صرف پرداخت حقوق و دستمزد شده است.

    وی، مهم ترین چالش در حوزه بودجه آموزش و پرورش را عدم تخصیص کامل یا تخصیص دیر هنگام اعتبارات دانست و تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش وزارتخانه فقیری نیست و می‌تواند با استناد به دارایی‌های موجود خود نیز درآمدزایی داشته باشد.

    آموزش و پرورش  وزارتخانه فقیری نیست

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به مجوزهای لازم صادر شده برای مولدزایی از اموال مازاد دستگاه‌های دولتی، این طرح، بهترین راهکار برای درآمدزایی در وزارت آموزش و پرورش است و می‌تواند به نیازهای این وزارتخانه در بخش های مختلف پاسخ دهد.

    رتبه‌بندی معلمان بودجه آموزش و پرورش  را ارتقا داد

    قاسمی پور افزود: با این حال مجلس یازدهم با تصویب و نظارت بر اجرای قانون رتبه بندی معلمان کاری کرد که بودجه وزارت آموزش و پرورش ارتقای چشمگیری نسبت به سالیان گذشته داشته باشد.

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه تأکید کرد: البته لازم است در کنار هزینه های جاری مانند پرداخت حقوق و مزایا، اعتباراتی برای تجهیز و نوسازی مدارس، افزایش سرانه آموزشی و توسعه آموزش مجازی در نظر گرفت تا وزارت آموزش و پرورش از این شرایط که هر ساله با مشکل مدارس فرسوده و غیراستاندارد مواجه است، خارج شود.

    وی تصریح کرد: در زمینه توسعه آموزش مجازی نیز با توجه به تعطیلی های مکرر مدارس به دلایل گوناگون از جمله آلودگی هوا، بیماری های همه گیر و سایر مسائل، لازم است آموزش و پرورش در این زمینه گام بردارد تا بسترهای لازم در حوزه آموزش فراهم شود.

    هرگاه بودجه آموزش و پرورش را افزایش دادیم، دولت ما را متهم به ایجاد ناترازی و افزایش سقف بودجه کرده است

    قاسمی پور تصریح کرد: البته نوع ارائه بودجه به مجلس نشان می‌دهد که آموزش و پرورش از اولویت دولت‌ها نبوده و نیست و اگر مجلس نیز بودجه را تغییر دهد، دولت فوراً نسبت به افزایش سقف بودجه و ناترازی ایجاد شده در بودجه در رسانه ها گلایه می‌کند و مارا متهم به افزایش سقف و ایجاد ناترازی در بودجه می‌کند.

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در هر صورت اجرای دقیق و درست طرح مولد سازی می‌تواند کمک شایانی به وزارت آموزش و پرورش کند تا از دارایی های خود بیشترین بهره را ببرد.


    Warning: Use of undefined constant getILikeThis - assumed 'getILikeThis' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/naftsara/public_html/1111/wp-content/themes/bayan/single-1.php on line 73

    نظرات برای این مطلب بسته شده است.


    Sorry, the comment form is closed at this time.

    امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    • تازه ترین خبرهای ورزشی نفت ساران