• تاریخ انتشار خبر: دوشنبه, 20 ژوئن , 2016 | 14:10 | کد خبر : 13741 |
  •   

    فریدون کرمی رییس مخابرات شهرستان گچساران پنج خطای مطرح مالباختگان در کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت را تشریح کرد. فریدون کرمی رییس مخابرات شهرستان گچساران در گفتگوباخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت ساران پنج خطای مطرح مالباختگان در کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت را تشریح کرد. فریدون کرمی در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی ...

    نفت ساران؛

    فریدون کرمی رییس مخابرات شهرستان گچساران پنج خطای مطرح مالباختگان در کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت را تشریح کرد.

    فریدون کرمی رییس مخابرات شهرستان گچساران در گفتگوباخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت ساران پنج خطای مطرح مالباختگان در کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت را تشریح کرد.

    فریدون کرمی در گفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی نفت ساران با بیان اینکه عده‌ای کلاهبردار حرفه‌ای با استفاده از تلفن‌های اعتباری همراه با اقشارمختلف ارتباط تلفنی برقرارکرده و در قالب دریافت خدمات، سفارش انجام کار و تعلق جایزه مبادرت به کلاهبرداری از نوع «کارت به کارت» می‌کنند، گفت: در میان اقشار و حرفه‌های مختلف ممکن است که این شیوه کلاهبرداری رخ دهد اما یکی از ایده‌آل‌ترین گروه‌های هدف برای تحقق اهداف مجرمانه، افراد و گروه‌های فعال در حرفه های شغلی متفاوت است.

    وی با بیان اینکه در این شیوه، کلاهبرداران با بهانه‌هایی همچون خرید و فروش کالا، برنده شدن در قرعه کشی های مختلف ادارات، اقدام به مذاکره اولیه با فرد می‌کنند که از خطای اول فرد برای توافق با فرد ناشناس استفاده کرده و شماره حساب بانکی فرد را مطالبه می‌کنند تا مبلغی به عنوان پیش پرداخت یا مبلغ کامل جایزه به حساب فرد واریز شود، گفت: در این مرحله مالباخته خطای دوم خود که همان واگذاری شماره حساب بانکی به فرد نادیده و ناشناس است را مرتکب می‌شود و بعد از آن و پیرو همان مذاکره معطوف به درآمدزایی، مجدد با مالباخته در تماس تلفنی اعلام می‌شود که با وجود چندین مرحله تلاش، واریز وجه به حساب وی انجام نشده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه معمولا افراد کلاهبردار ادبیاتی کاملا جذاب و بر محور درآمدزایی دارند که موجب وسوسه‌شدن مالباخته می‌شود، گفت: بعد از آن و در سومین گام از فرد درخواست می‌شود که برای چک‌کردن واریز وجه به حساب وی به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک مراجعه کند که در اینجا خطای سوم مالباخته که همان مراجعه به دستگاه عابربانک برای واریز وجه به حسابش است، رخ می‌دهد که این در حالی است که مطلقا در فرآیند عملیات صحیح بانکی، گزینه‌ای مربوط به واریز وجه قرار ندارد.

    کرمی  با بیان اینکه بعد از مراجعه مالباخته به دستگاه عابربانک، از فرد درخواست می‌شود برای واریز وجه، کارت خود را وارد دستگاه کند، گفت: در این مرحله خطای چهارم مالباخته که واردکردن کارت به دستگاه عابربانک است، انجام می‌گیرد چرا که مطلقا در عملیات صحیح بانکی، برای واریز وجه نباید این حرکت را انجام داد.

    فریدون کرمی رییس مخابرات شهرستان گچساران با بیان اینکه بعد از آن کلاهبرداران با طرح ادعاهای مختلف شامل تسلط بر سیستم‌های نرم‌افزاری بانک، آشنایی با کارمندان شبکه بانکی و دریافت کدهای مخصوص و … از فرد می‌خواهند تا برای رفع مانعی ایجاد شده در واریزوجه به حساب بانکی‌اش در صفحه نمایشگر دستگاه عابربانک از دکمه‌های مشخص استفاده کرده و آنها را فشار دهد، گفت: خطای پنجم در این مقطع توسط مالباخته صورت می‌گیرد، چرا که اجابت دستور فرد ناشناس در انجام عملیات روی دکمه‌های صفحه نمایشگر دستگاه عابربانک، عملی نیست که مالباخته بخواهد این مسئله را انجام دهد.

    وی با بیان اینکه کلاهبرداران در این شیوه از مالباخته می‌خواهند که عمدتا زبان صفحه نمایشگر را از فارسی به لاتین تغییر دهند، گفت: بعد از تبدیل زبان صفحه نمایشگر به لاتین، پروسه فشاردادن سایر دکمه‌ها که معمولا در قالب یک عدد چند رقمی است، منجر به تخلیه حداکثری موجودی کارت مالباخته و واریز همزمان به کارت فرد ناشناس در حال تماس می‌شود.

    کرمی  با بیان اینکه کلاهبرداران حرفه‌ای فعال در این فرآیند مجرمانه معمولا از تلفن‌ها و کارت‌های بانکی فاقد هویت واقعی استفاده می‌کنند، گفت: با انجام ندادن پنج خطای مطرح در این روش و مکالمه، به قربانی جرم در کلاهبرداری‌های تلفنی و کارت به کارت تبدیل نشوند.

    درپایان رییس مخابرات شهرستان گچساران از مردم در خواست داشت در صورت برقراری چنین تماسهایی که شمارابرنده یک مسابقه تلفنی،پیامکی،سامانه ای ادارات وارگانهای دولتی میخوانددر اولین اقدام باپلیس فتایاباواحدهای ارتباط ی شبکه تلفنی همراه اول تماس واز صحت آن مطلع شوند.

    لازم به یادآوری میباشد درشیوء جدید کلاهبرداری فردی با برقراری ارتباط باشماره اعتباری ودائم وادبیاتی مودبانه وفریب آمیز تماس گرفته وشمارابرنده قرعه کشی همراه اول میخواند که در مراحل بعدی شمارابه یک گفتگوی ساختکی در شبکه رادیویی پیام دعوت مینماید،سپس از شما میخواهد برای دریافت  هدیه مالی به نزدیک ترین عابر بانک مراجعه نمایید تامبلغ واهی رابه حساب شما واریز نمایید.

    خبرنگاررضامرادی


    Warning: Use of undefined constant getILikeThis - assumed 'getILikeThis' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/naftsara/public_html/1111/wp-content/themes/bayan/single-1.php on line 73
    برچسب ها:


    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط نفت ساران در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

    نظرات

    وارد کردن آدرس ایمیل اختیاری می باشد

    وارد کردن آدرس وبسایت اختیاری می باشد

    امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    • تازه ترین خبرهای ورزشی نفت ساران